pel nostre company, Josep Maria Mir, en nom de l'assemblea, en resposta a un tal senyor B. que censurava la nostra actitud i que els professors exercíssim el nostre dret de vaga.
Pensar (amb criteri)
en els alumnes
Sóc professor
i voldria contestar la carta del senyor B. del dia 21 de maig del 2012, en què
censurava l'actitud del professorat.
Al senyor B.
els arguments per sol·licitar la jornada intensiva li semblaven o bé increïbles
(rendiment acadèmic, disciplina) o bé oportunistes (estalvi). Com a professor
li diré que les classes del matí “cansen” prou els alumnes com perquè a la
tarda el seu rendiment no sigui el mateix, ni tampoc la seva actitud. A més,
Catalunya és l’única Comunitat de l’Estat que no fa jornada intensiva a la
Secundària. Les tardes lliures permetrien "racionalitzar" les
activitats extraescolars: evitaríem que molts alumnes arribin a casa a sopar i
encara hagin de fer els deures.
Pel que fa a
la qüestió del fracàs escolar, s’hauria de tenir en compte d’on venim, i així
s’entendrà on som; posar-nos a nivell europeu requereix més temps, i més encara
quan fins fa poc, el més atractiu per a un noi (que de fet no volia estudiar)
era treballar a la construcció o al sector
serveis.
Si no ens
amoïnen les aules massificades o uns professionals les condiciones laborals
dels quals empitjoren dia a dia (més hores i més obligacions amb menys sou i
menys autoritat), sinó tenir “aparcats” els nens, entenc que molesti que els professors
facin vaga.
Josep Maria
Mir i l’assemblea de professors de l’institut Els Tres Turons
Arenys de Mar
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada