dilluns, 8 d’octubre del 2012


INTERINS I EL PACTE D'ESTABILITAT


Com a professor de l’Institut Els tres Turons, m’agradaria incorporar en aquest bloc una petita reflexió personal. Sóc docent des de l’any1991, he treballat com  a interí a jornada completa en centres del Maresme,  Vallès Oriental, i la Selva. És a dir, porto molts km a  l’esquena  complint sempre amb les meves obligacions, sense haver estat  mai de baixa i col.laborant en tot moment amb les totes les direccions amb les que he anat treballant.

En els meus inicis tenia el convenciment que el treball i l’esforç que any darrere any estava duent a terme, es veuria reflectit en un reconeixement. Si bé és cert, que l’administració m’aplicava metòdicament els triennis i els estadis de promoció docent, jo tenia la certesa que la meva praxis anava millorant poc a poc gràcies a un factor que no es pot comprar amb diners,  l’experiència. Lluny han quedat aquells anys de dubtes i d’errors que s’haguessin pogut evitar!

Ara crec que, després de 15 anys  com a docent el departament ha iniciat una política que no afavoreix l’experiència dels professors. En una època de crisi com l’actual, veuria amb bons ulls que, segons el meu criteri, a més experiència més possibilitats d’aconseguir una plaça com a interí. En canvi, actualment, gràcies al pla d’autonomia de centres, els directors  tenen la potestat d’exercir el seu dreta reclamar professors concrets independentment de la seva antiguitat. És a dir, professors amb tres anys d’experiència, o menys, poden aconseguir una plaça d’interí i, en canvi, altres professors amb més experiencia, passen a ser substituts cobrant el 80% del sou, i amb la impossibilitat de cobrar el mes de juliol, d’agost i la meitat de setembre.  Tot un repte per a la supervivència!


Senzillament, no sé què pensar.  Si bé, és cert que el fet de reclamar  alguns professors, pot garantir la col·laboració entre docents del mateix tarannà.  També és cert, que professionals competents poden quedar-se a l’atur, per no haver estat reclamats per les juntes directives.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada